Welkom bij het Seniorenloket!

Ben jij al bekend met het Seniorenloket?

65-plussers kunnen hier terecht voor vragen rond thuiszorg en thuiszorgdiensten, info over aangepast wonen en sociale huisvesting, het aanvragen van een parkeerkaart, of ondersteuning bij allerhande administratieve vragen. Vaak blijkt uit het gesprek dat een doorverwijzing naar een andere dienst de beste aanpak is, ook daar helpen de collega’s van het loket je mee verder! Ze bezorgen je tijdens het gesprek steeds de juiste contactgegevens, of laten weten waar je terecht kan om die gegevens op te vragen.

Je kan zonder afspraak terecht op het seniorenloket tijdens het spreekuur, elke dinsdagnamiddag tussen 14.00 u en 16.30 u.

Wil je lange wachtrijen vermijden? Maak een afspraak via 089 84 85 50.

Geen dienstverlening van het Seniorenloket

Onze medewerkers kunnen niet op alle vragen antwoord geven. Soms zit de juiste info nu eenmaal bij een externe dienst. Twijfel je over of het Seniorenloket de juiste plek is om je vraag te stellen? Voor onderstaande zaken neem je best contact op met de gespecialiseerde dienst:

  • Aanvragen pensioen: Pensioendienst via 089 84 17 65
  • Invullen belastingbrief en berekenen belastingen: Belastingdienst FOD Financiën via 02 582 57 57
  • Woonpremies, huurgeschillen, energievergelijker: Woonloket via 089 84 85 38
  • Voor al je digitale vragen zoals het installeren van apps, het werken met je smartphone of tablet, en verschillende online toepassingen: het Digipunt in de Bib, iedere donderdag tussen 15.30 u en 18.00 u
  • Vragen rond ziekte-uitkeringen: neem contact op met de mutualiteit waarbij je aangesloten bent