reorganisatie centrale dienstverlening
Een bezoek aan het stadhuis plan je best op voorhand. Niet alleen werken onze diensten ongeveer uitsluitend op afspraak wegens Corona-maatregelen. Heel wat zaken verlopen vlotter als er een deel van het opzoekwerk vooraf gebeurt. Daarnaast verhuisden een aantal diensten naar een nieuw adres of nieuwe locatie. We praten je even bij waar je juist moet zijn met welk soort vraag.
Onthaal en snelbalie stadhuis
Welkom aan het nieuwe onthaal en snelbalie van het stadhuis. Deze dienst bevindt zich aan de Vrijthofzijde op het gelijkvloers, maar is in corona-tijd enkel toegankelijk via de hoofdingang aan de tuinzijde. Je kan hier terecht zonder afspraak voor zaken die minder dan 5 minuten duren, bijvoorbeeld het afhalen van eerder aangevraagde documenten zoals identiteitskaarten, maar ook voor huisvuilzakken, meldingen of toeristische info.
Op afspraak bij de dienst burgerzaken
Burgerzaken verhuist van de ene kant van het stadhuis naar de overzijde. Het adres blijft dus ongewijzigd, enkel de locatie waar je afspraak zal plaatsvinden is veranderd. Zo kan je voortaan even plaatsnemen aan tafel en kunnen we je dossier rustig overlopen zonder een rij wachtenden achter je.
Online burgerloket 24/7
Voor heel veel attesten, bewijzen en uittreksels hoef je zelfs niet meer persoonlijk naar de snelbalie of dienst burgerzaken te komen. Ontdek via https://bree.egovflow.be/ welke dingen je thuis kan aanvragen met itsme, eID-kaartlezer, CSAM of beveiligingscodes op papier.
Parkeren, economie en centrumwerken: nieuw adres
Voor deze drie gespecialiseerde diensten kan je niet langer terecht in het stadhuis, maar dien je het Vrijthof over te steken naar het oudste stadhuis, op Markt z/n. Onze medewerkers helpen je liefst via mail of telefoon verder, maar ontvangen je er ook op afspraak. Enkel centrumwerken heeft een vrij inloopmoment: elke dinsdag van 13.00 u tot 15.00 u kan je terecht zonder afspraak.