Geef je challenge inJavaScript moet ingeschakeld zijn om dit formulier te kunnen gebruiken.Klimaatchallenge uitgevoerd met je klas? Geweldig! Geef hieronder jullie resultaten in!Tot welke school behoren jullie?Van welke klas wil je resultaten doorgeven?Naar welk e-mailadres mogen we een bevestiging sturen?Van welke challenge wil je resultaten doorgeven?Loop warm voor het klimaat (energie)IJsblokchallenge (energie)Bibberkoud, bloedheet of ‘boenk erop’?! (energie)Zet je tanden in een klimaatvriendelijk ontbijt! (voeding)Een ‘klimapero’, dat doe je zo! (voeding)Speuren naar groenten! (voeding)Op zoek naar openbaar groen-blauw (vergroening)Waarom is een boom belangrijk? (vergroening)Een speelplaats met ‘sponseffect’ is een speelplaats met ‘klimaateffect’! (vergroening)Ga klimaatvriendelijk naar de Noordpool (mobiliteit)Speur je schoolomgeving af naar struikelstenen en valkuilen (mobiliteit)Onderzoek jullie CO2-uitstoot voor verplaatsingen (mobiliteit)AndereLoop warm voor het klimaat (energie)Hoeveel was het elektriciteitsverbruik van het digibord in jouw klas? (in kWh)Hoeveel was de meer-energie ten opzichte van de andere klas? (in kWh)Hoeveel minuten traplopen heeft jouw klas hiervoor gedaan? (in minuten)IJsblokchallenge (energie)Hoeveel woog de best geïsoleerde ijsblok van jullie klas aan het einde van de challenge? (in gram)Wat is de gemiddelde smeltsnelheid van jullie ijsblokken in gram per uur?Bibberkoud, bloedheet of ‘boenk erop’?!Hoeveel lokalen werden onderzocht? Het aantal ‘probleem’lokalen die niet ‘boenk erop’ zijn?Het aantal acties genomen om de temperatuur in probleemlokalen te verbeteren?Zet je tanden in een klimaatvriendelijk ontbijt!Hoeveel klimaatvriendelijke ontbijten werden genuttigd? ( = aantal deelnemers)Een ‘klimapero’, dat doe je zo!Hoeveel klimaatvriendelijke aperitievers namen deel aan deze challenge (= aantal personen)?Speuren naar groenten!Het aantal Breese plekken/tuinen/telers met biologische groenten?Op zoek naar openbaar groen-blauwHet aantal bezochte openbare groene gebiedjes?Het aantal bezochte openbare blauwe gebiedjes?De afstand van de school tot dichtstbijzijnde openbare groen-blauwe gebiedje?Waarom is een boom belangrijk?Hoeveel bomen werden onderzocht?Hoeveel was de buitentemperatuur volgens het weerbericht?Wat is het gemiddelde temperatuurverschil tussen zon en boomschaduw?Hebben jullie nog andere acties ondernomen in het kader van bomen? Bijvoorbeeld een boomplantactie georganiseerd, hagen geplant rond het schooldomein,.... Een speelplaats met ‘sponseffect’ is een speelplaats met ‘klimaateffect’!Het aantal m² sponseffectzone?Ga klimaatvriendelijk naar de NoordpoolHoeveel klimaatvriendelijke kilometers hebben jullie afgelegd?Speur je schoolomgeving af naar struikelstenen en valkuilenHet aantal ontdekte struikelstenen?Het aantal ontdekte (constructiever) oplossingen voor struikelstenen of valkuilen?Onderzoek jullie CO2-uitstoot voor verplaatsingenHoeveel leerlingen komen (meestal) met de auto naar school?Hoeveel leerlingen komen (meestal) met de fiets naar school?Hoeveel leerlingen komen (meestal) te voet naar school?Hoeveel leerlingen komen (meestal) met het openbaar vervoer naar school?Hoeveel leerlingen carpoolen (meestal)?Hoeveel gram CO2 hebben jullie gemiddeld bespaard per week?Andere (zelf uitgewerkte klimaatchallenge)Omschrijf hier jullie creatieve klimaatchallenge: